وزیر آموزش و پرورش در مراسم یادواره لاله‌های روشن:

تربیت دانش‌آموز در تراز سند تحول دستورکار تمام مجموعه آموزش‌وپرورش باشد

وزیر آموزش و پرورش در یادآوره شهدای دانش آموزی تاکید کرد: همت همه نهادهای زیرمجموعه آموزش و پرورش باید بر تربیت دانش‌آموزانی ‌موحد، مسئولیت‌پذیر نسبت به خدا، خود و طبیعت، ‌مهربان، ایثارگر، وطن‌دوست و دارای اندیشه جهانی همت داشته باشند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در مراسم یادواره لاله‌های روشن، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز اظهار کرد: برگزاری این یادواره‌ مصداق بارز تعظیم در مقابل شعائر دینی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش حول محور سه‌گانه ایام الله، عبادالله و بیوت الله شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: ایام الله یعنی روزهایی که در ایران، روزهای بزرگی است مثل ایام ولادت و شهادت ائمه معصومین (ع) و همچنین ایام شهادت شهدای ۸ سال دفاع مقدس؛ عبادالله همان معصومین (ع) و اولیا و صدیقین هستند و شهدای دانش‌آموز و شهدای دفاع مقدس و در صدر آن‌ها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز از مصادیق عبادالله هستند، همچنین بیوت الله یعنی حرم معصومین(ع) و حرم امامان و امامزاده‌ها است و برگزاری این یادواره، مصداقی از شکل‌گیری سه‌گانه مذکور است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ویژگی‌های دانش‌آموز تراز برای ساختن ایران در سند تحول بنیادین ترسیم شده است، گفت: ویژگی‌های ذکر شده در سند در شهدای دانش‌آموز تجلی یافته است. در سند تحول چنین آمده که دانش‌آموزی تربیت شود موحد، مسئولیت‌پذیر نسبت به خدا، خود و طبیعت، کسی که مهربان، ایثارگر، وطن‌دوست و دارای اندیشه جهانی باشد؛ همه این ویژگی‌ها در شهدای دانش‌آموز وجود دارد.

وی افزود: ترویج سند تحول بنیادین در عالم واقع، شهدای دانش‌آموز و الگوهایی هستند که باید معرفی شوند تا از آن‌ها بهره‌مند شویم، اینگونه دانش‌آموزانی که حب وطن دارند، به پرچم عشق می‌ورزند و عاشق دین و آیین و مذهب هستند.

صحرایی ادامه داد: مسیر برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش و همه نهادهای همکار مانند سازمان بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان دانش‌آموزی وکانون‌های فرهنگی تربیتی، پرورشی، آموزشی و پژوهشی باید در راستای تربیت چنین انسان‌هایی باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: درباره شهدای دانش‌آموز همین نکته بس که نشان دادند که انسان‌ها با سن، بزرگ نمی‌شوند بلکه انسان‌ها با غیرت و همیت بزرگ می‌شوند. آموزش و پرورش این شهدای عزیز را الگوهایی برای آینده می‌داند و تمام همت خود را بر شناساندن آن‌ها به‌‌کار خواهد بست.

صحرایی خطاب به دانش‌آموزان و با این توصیه که مسیر شهدا را راه درست خود بدانید، خاطرنشان کرد: شهدا خودشان را قیمتی کردند ما هم خود را قیمتی بدانیم و نگذاریم یاد این شهیدان از یادها برود. امروز اگر موثر و تاثیرگذار هستیم به برکت خون مطهر شهدا است و اگر شما شهیدان را قدر بدانید به موفقیت‌هایتان افزوده خواهد شد.